Milla

Lilla blivande USK:an och hennes dagar

Publicerad 2015-01-28 23:56:33 i Häst och Hund, Petrov, Träning och Hälsa, Utbildning,

   
Praktik, plugga, sova, äta, promenera hundarna, träna, skola och åter igen plugga.
Så här skule man väl kunna säga att mina dagar ser ut nu speciellt då min praktik på ett vård och omsorgsboende börjat, trivs som fisken i vattnet! 
Vilket är ett bra betyg till min praktikplats.
 
Studierna går väl upp och ner. 
Vissa dagar vill man antingen dunka huvudet i skrivbordet eller väggen för att man inte fattar vad läraren vill ha ut ifrån en till svaret, eller så vill man bara sätta sig i ett hörn i rummet och gunga fram och tillbaks för att man blir inte klok på det man läser. Haha, finns så många orsaker till att det går upp och ner, men man hittar alltid något för att fortsätta att plugga.
Mina knep är att tända ljus och mysa samtidigt som jag pluggar eller ibland lyssna på en krigs dokumentär eller andra typer av dokumentärer eller Dr. Phil medens geni knoppen arbetar febrilt. 
Alla har sina lösningar på problemen. I bland måste man bara lägga undan arbetet och hitta på något annat och sedan attackera uppgifterna på nytt efter ett tag eller två.
 
Varit ledig idag från praktiken och är det fram till på fredag kväll då man får gå ut på natt praktik, ser framemot till det! 
Så vad har jag gjort idag då med min lediga tid?
Jo jag har promenerat med Petrov två gånger, fixat lite i hallen här hemma, ringde kära lila mormor och hade ett långt och roligt samtal med henne och nu sitter jag och pluggar, eller jag har rättare sagt tagit ett litet break ifrån det för att klura ut en fråga som var lite konstigt formulerad, men jag kommer nog runt frågan till svaret snart. 
Aja, dags att återgå!
Ha en trevlig kväll, natt, morgon, eftermiddag eller what ever you feel it will be! :)

Kommentarer

Postat av: e.b

Publicerad 2015-02-02 19:00:21

god fortsättning 2015! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla "Milla"

Hejsan alla glada bloggare och läsare! Jag heter Camilla men kallas av mina vänner för Milla. Jag är en glad 22 -årig tjej ifrån Luleå som lever mitt liv i detta nu. Spelar allt från fotboll till tv-spel eller så relaxar jag med en god bok eller hänger med mina kompisar eller är ute och rör på mig. Här kommer ni få följa mig och mitt liv och vad som händer runt omkring mig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela